Từ khóa gợi ý:
Không tìm thấy từ khóa phù hợp
Việc làm có thể bạn quan tâm
Không tìm thấy việc làm phù hợp

Documentation And Customer Service Staff/ Operations Staff

Mức lương: Thương lượng
Kinh nghiệm: Dưới 1 năm
Hạn nộp hồ sơ: 17/11/2018
Địa điểm: Hà Nội
Mức lương
Thương lượng
Kinh nghiệm
Dưới 1 năm
Hạn nộp hồ sơ
17/11/2018
Địa điểm
Hà Nội
Chi tiết tuyển dụng

Mô tả công việc

A. Customer service 
• Prepare quotation to local customers and overseas agents
• Take charge of the co-ordination work for all incoming and outgoing shipments based on customer allocation
• Ensure compliance with company and customer’s Standard Operating Procedures
• Update and ensure all data are in internal e-system 
• Interact with multiple parties including customer, warehouse, shipping line, banks, customs, all other 3rd party vendors, etc on the shipment requirements
• Monitor vessel itenerary (e.g vessel delay & roll), and inform respective customer accordingly
• Trouble shoot operational issues encountered internally and externally. Ensuring all customers’ queries are well-investigated and resolved, and escalating queries as needed to supervisor. 
• Act as a liaison between clients and operations & other departments to ensure efficient service levels are delivered to the clients. 
• Handle invoice, receipts and follow up on statement of accounts for payments receipts from customers
• Rate sourcing with carriers and vendors; sourcing of space and equipment based on customer requirements
• Monitor, manage and improve efficiency and effectiveness to client
• Follow up and manage daily shipment
• Maintain, grow, and build long term relationships with account portfolio via phone calls, emails, and job quality follow up. Visiting existing customer base for strengthen excellent business service
• Perform various customer service activities, including handling new & existing accounts. 
• Assist management and Team Manager with any assigned special projects and providing backup to the team manager when required 
• Additional duties as assigned.

B. Documentation 
• Prepare full sets of documentation (such as BL, invoice, packing list, etc), arrange collection OBL 
• Co-ordinate shipments of preparation of documents
• Bill verification
• Ensure compliance with company & customer’s Standard Operating Procedures
• Update and ensure all data are in the internal e- system
• Filing e-manifest, e-customs (AMS, ACI, AFR, ENS,…)
• Handle and process import and export shipping documents 
• Coordinate with shipper and consignee of shipping schedules, delivery and shipment updates
• Correspond with overseas suppliers regarding shipping/delivery/documentation status
• Any other duties as allocated by the superior, including functional responsibilities and special tasks
• Issue debit note, invoice, arrange payment and file settlement

Yêu cầu ứng viên

• University degree (maritime, business, economics, transportation, mathematics) or above. 
• Minimum two years’ experience;
• Good command of spoken and written English;
• Excellent time management and problem-solving skills
• Excellent understanding of freight process
• Highly organized, able to prioritize and work well under pressure and adhere to tight deadlines
• Good communication and interpersonal skills
• Demonstrate good numeric and analysis skills
• Flexible approach to daily tasks and work load
• Proficient in MS office (Word, Excel, Power point). 
• Able to work independently with overseas customers and vendors 

Quyền lợi/Phúc lợi

• Full contract with 2-month trial period
• Salary depends on the candidate qualifications / experience (350$ - 500$)
• 13th salary + Allowance for a long term employed person
• Social, Health and Unemployment Insurance according to the Labor law;
• Opportunities for career development at SME
• Other benefit follows Vietnam Labor Law

Địa điểm làm việc

  • Thành phố Hà Nội
1  |  0
Quy mô: 20-49 nhân viên
Lĩnh vực: Chưa cập nhật
Địa chỉ: Tầng 07 Sông Hồng Building, số 2 Trần Hưng Đạo - Phường Phan Chu Trinh - Quận Hoàn Kiếm - Hà Nội.
Thông tin công ty
Tên công ty: Công ty Cổ phần Thiên Phát Logistics Việt Nam
Quy mô: 20-49 nhân viên
Lĩnh vực: Chưa cập nhật
Địa chỉ: Tầng 07 Sông Hồng Building, số 2 Trần Hưng Đạo - Phường Phan Chu Trinh - Quận Hoàn Kiếm - Hà Nội.
Thông tin chung
Ngày đăng tuyển
18/10/2018
Cấp bậc
Mới tốt nghiệp
Học vấn
Trung cấp
Số lượng tuyển
0
Độ tuổi
Không yêu cầu
Giới tính
Không yêu cầu
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Thông tin chung
Ngày đăng tuyển: 18/10/2018
Cấp bậc: Mới tốt nghiệp
Học vấn: Trung cấp
Số lượng tuyển: 0
Độ tuổi: Không yêu cầu
Giới tính: Không yêu cầu
Hình thức làm việc: Toàn thời gian
Khu vực
Hà Nội

CHỦ QUẢN: Công ty TNHH THƯ VIỆN PHÁP LUẬT

Mã số thuế: 0315459414, cấp ngày: 04/01/2019, nơi cấp: Sở Kế hoạch và Đầu tư TP HCM.

Đại diện theo pháp luật: Ông Bùi Tường Vũ

GP thiết lập trang TTĐTTH số 30/GP-TTĐT, do Sở TTTT TP.HCM cấp ngày 15/06/2022.

Giấy phép hoạt động dịch vụ việc làm số: 4639/2025/10/SLĐTBXH-VLATLĐ cấp ngày 25/02/2025.

Địa chỉ trụ sở: P.702A , Centre Point, 106 Nguyễn Văn Trỗi, P.8, Q. Phú Nhuận, TP. HCM;

THƯ VIỆN PHÁP LUẬT
THƯ VIỆN PHÁP LUẬT
...loại rủi ro pháp lý, nắm cơ hội làm giàu...
Thư Viện Nhà Đất
Thư Viện Nhà Đất
...hiểu pháp lý, rõ quy hoạch, giao dịch nhanh...