Từ khóa gợi ý:
Không tìm thấy từ khóa phù hợp
Việc làm có thể bạn quan tâm
Không tìm thấy việc làm phù hợp

Customer Service Executive (Logistics/Forwarding) 3+ Years Exp

Mức lương: Thương lượng
Kinh nghiệm: 3 năm
Hạn nộp hồ sơ: 16/07/2025
Địa điểm: Hồ Chí Minh
Mức lương
Thương lượng
Kinh nghiệm
3 năm
Hạn nộp hồ sơ
16/07/2025
Địa điểm
Hồ Chí Minh
Chi tiết tuyển dụng

Mô tả công việc

We are looking for a Customer Service Executive with strong experience in handling export/import shipments, excellent communication skills, and a detail-oriented mindset. The successful candidate will be responsible for managing end-to-end logistics operations and ensuring high levels of customer satisfaction.

Key Responsibilities:

- Handle all export/import shipments from and to Vietnam in compliance with internal policies and external regulations.

- Coordinate end-to-end customer service processes, including booking, cargo movement, data transmission, documentation, invoicing, and cost tracking.

- Liaise with booking teams, carriers, and overseas agents to secure space and arrange shipments (air & sea).

- Work closely with global agent networks to ensure smooth handling of shipments, including tracking and status updates.

- Negotiate with subcontractors and trucking providers to achieve competitive pricing.

- Prepare and manage full set of shipping documentation until file closure (export/import, ir/sea).

- Input and update shipment information in the internal system accurately and on time.

- Respond to customer inquiries professionally and ensure high customer satisfaction.

- Stay well-informed about services and provide suitable solutions/offers to clients.

- Prepare daily updates and accurate weekly/monthly reports for management.

- Perform other duties as assigned

Yêu cầu ứng viên

- Bachelor’s degree in Economics, International Business, Logistics, or a related field.

- Minimum 3 years of experience working in Freight Forwarding/Logistics, preferably at HCMC-based companies.

- Strong understanding of sea freight operations and pricing mechanisms.

- Excellent command of English (spoken & written). Chinese is a plus.

- Proficient in MS Office (Excel, Word, PowerPoint) and internet tools.

- Strong interpersonal and customer service skills.

- Detail-oriented, organized, and able to work under pressure.

- Good with numbers and reporting.

Quyền lợi/Phúc lợi

- Competitive salary: $500 – $700/month (based on experience).

- 13th-month salary bonus.

- Social and health insurance in accordance with Vietnam Labor Law.

- Professional, friendly, and dynamic working environment.

- Opportunities for career development and training.

Địa điểm làm việc

  • 151 Bach Dang St., Ward 2, Quận Tân Bình, Thành phố Hồ Chí Minh
1  |  0
Quy mô: 50-99 nhân viên
Lĩnh vực: Logistics & Chuỗi cung ứng
Địa chỉ: 2/27 Đỗ Nhuận - Phường Sơn Kỳ - Quận Tân Phú - TP Hồ Chí Minh.
Thông tin công ty
Tên công ty: Công Ty Tnhh Olivin Logistics
Quy mô: 50-99 nhân viên
Lĩnh vực: Logistics & Chuỗi cung ứng
Địa chỉ: 2/27 Đỗ Nhuận - Phường Sơn Kỳ - Quận Tân Phú - TP Hồ Chí Minh.
Thông tin chung
Ngày đăng tuyển
18/06/2025
Cấp bậc
Nhân viên
Học vấn
Đại học
Số lượng tuyển
1
Độ tuổi
Không yêu cầu
Giới tính
Không yêu cầu
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Thông tin chung
Ngày đăng tuyển: 18/06/2025
Cấp bậc: Nhân viên
Học vấn: Đại học
Số lượng tuyển: 1
Độ tuổi: Không yêu cầu
Giới tính: Không yêu cầu
Hình thức làm việc: Toàn thời gian

CHỦ QUẢN: Công ty TNHH THƯ VIỆN PHÁP LUẬT

Mã số thuế: 0315459414, cấp ngày: 04/01/2019, nơi cấp: Sở Kế hoạch và Đầu tư TP HCM.

Đại diện theo pháp luật: Ông Bùi Tường Vũ

GP thiết lập trang TTĐTTH số 30/GP-TTĐT, do Sở TTTT TP.HCM cấp ngày 15/06/2022.

Giấy phép hoạt động dịch vụ việc làm số: 4639/2025/10/SLĐTBXH-VLATLĐ cấp ngày 25/02/2025.

Địa chỉ trụ sở: P.702A , Centre Point, 106 Nguyễn Văn Trỗi, P.8, Q. Phú Nhuận, TP. HCM;

THƯ VIỆN PHÁP LUẬT
THƯ VIỆN PHÁP LUẬT
...loại rủi ro pháp lý, nắm cơ hội làm giàu...
Thư Viện Nhà Đất
Thư Viện Nhà Đất
...hiểu pháp lý, rõ quy hoạch, giao dịch nhanh...