Từ khóa gợi ý:
Không tìm thấy từ khóa phù hợp
Việc làm có thể bạn quan tâm
Không tìm thấy việc làm phù hợp

Administrative & HR Assistant

Mức lương: Thương lượng
Kinh nghiệm: 1 năm
Hạn nộp hồ sơ: 03/09/2018
Địa điểm: Hồ Chí Minh
Mức lương
Thương lượng
Kinh nghiệm
1 năm
Hạn nộp hồ sơ
03/09/2018
Địa điểm
Hồ Chí Minh
Chi tiết tuyển dụng

Mô tả công việc

ADMINISTRATIVE DUTIES:

  • Organize business travel arrangements for employees including but not limited to flight tickets, transportations, accommodations, visas, ect…
  • Purchase and monitor stationary, grocery, and other office supplies
  • Monitor taxi cards and coordinates monthly taxi claims and payment requests
  • Monitor monthly office expenses and produces monthly expense reports and forecast on Google Drive
  • Recommend and reinforce administrative policies / procedures / forms
  • Coordinate repairs / innovations to office equipment
  • Arrange flowers, food, drinks and meeting rooms for internal and external meetings
  • Monitor record and report daily activities of messenger
  • Arrange airport pickup for guests
  • Be responsible for all incoming mail distributions and outgoing mails arrangements
  • Keep track of all outgoing mail requests / bills / receipts
  • Register / De-register motorbike parking for employees
  • Ensure office services and supplies such as coffee, tea, soft drink, instant noodles and catered food / drinks, etc. for meetings
  • Organize and control expense for employee gatherings and parties
  • Purchase daily fruit and ensure tea lady serve fruit on time
  • Apply visa / work permit / residence card for expats and control the cost within the budget
  • Ensure a clean and neat office. Propose periodic office / air con cleaning and maintenance
  • Create and update regularly suppliers’ contacts and price list of HR & Admin expenses on Google Drive
  • Prepare for new hire: seat, stationary, motorbike parking, name cards, cabinet and other related items
  • Be in charge birthday decoration
  • Resolve other administrative issues and support HR & Admin Team whenever needed

RECEPTION:

  • As key point entry to the organization
  • Ensure a smooth operation and professional appearance of the reception
  • Greet and refer callers / visitors to relevant individual or department in professional manner
  • Take and pass on messages. Determine when something is urgent and expedites a response
  • Other tasks as required by HR Supervisor

HR SUPPORT

  • Open bank account for new employees / Order and distribute monthly phone cards
  • Assist in screening and selecting candidates, arrange for the interview in recruitment.
  • Assist admin task regarding to C&B process
  • Prepare and submit dossiers for optional insurance claim

SUPERVISORY RESPONSIBILITIES

  • Supervise, coach and train cleaner / messenger / intern
  • Regularly provide subordinates constructive feedbacks and plans for improvement
  • Conduct annual performance appraisal for subordinates as scheduled and whenever necessary
  • Be accountable for subordinates’ outputs and performance.

Yêu cầu ứng viên

  • Bachelor's degree (preferably in administration management)
  • 3+ years working experience in similar position
  • Good command of English (Four skills)
  • Good communications skill
  • Good secretarial skill
  • Team player, helpful & supportive
  • Attention to details
  • Ability to multi-task
  • Proficient computer (Word, Excel, PowerPoint, Outlook)
  • Positive outlook and attitude

Quyền lợi/Phúc lợi

  • Healthcare Insurance
  • 21 days Annual leave
  • Macbook

Địa điểm làm việc

  • Thành phố Hồ Chí Minh
1  |  0
Quy mô: 20-49 nhân viên
Lĩnh vực: Chưa cập nhật
Địa chỉ: Số 11 Bis, Đường Nguyễn Gia Thiều - Phường 06 - Quận 3 - TP Hồ Chí Minh.
Thông tin công ty
Tên công ty: Công Ty Trách Nhiệm Hữu Hạn Quảng Cáo Phượng Hoàng
Quy mô: 20-49 nhân viên
Lĩnh vực: Chưa cập nhật
Địa chỉ: Số 11 Bis, Đường Nguyễn Gia Thiều - Phường 06 - Quận 3 - TP Hồ Chí Minh.
Thông tin chung
Ngày đăng tuyển
06/08/2018
Cấp bậc
Mới tốt nghiệp
Học vấn
Trung cấp
Số lượng tuyển
1
Độ tuổi
Không yêu cầu
Giới tính
Không yêu cầu
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Thông tin chung
Ngày đăng tuyển: 06/08/2018
Cấp bậc: Mới tốt nghiệp
Học vấn: Trung cấp
Số lượng tuyển: 1
Độ tuổi: Không yêu cầu
Giới tính: Không yêu cầu
Hình thức làm việc: Toàn thời gian

CHỦ QUẢN: Công ty TNHH THƯ VIỆN PHÁP LUẬT

Mã số thuế: 0315459414, cấp ngày: 04/01/2019, nơi cấp: Sở Kế hoạch và Đầu tư TP HCM.

Đại diện theo pháp luật: Ông Bùi Tường Vũ

GP thiết lập trang TTĐTTH số 30/GP-TTĐT, do Sở TTTT TP.HCM cấp ngày 15/06/2022.

Giấy phép hoạt động dịch vụ việc làm số: 4639/2025/10/SLĐTBXH-VLATLĐ cấp ngày 25/02/2025.

Địa chỉ trụ sở: P.702A, Centre Point, 106 Nguyễn Văn Trỗi, phường Phú Nhuận, TP. HCM

THƯ VIỆN PHÁP LUẬT
THƯ VIỆN PHÁP LUẬT
...loại rủi ro pháp lý, nắm cơ hội làm giàu...
Thư Viện Nhà Đất
Thư Viện Nhà Đất
...hiểu pháp lý, rõ quy hoạch, giao dịch nhanh...