Air Export Staff - Nhân Viên Hàng Xuất
Mô tả công việc
- Purpose of the position
- Handling of processing outbound shipments.
- Comply all handling procedures for global accounts
- Main duties & responsibilities
- Receiving Bookings, contact with shipper and agent to arrange the shipment
- Working within SOP’s and quotation from Sales team and overseas offices.
- Input data into the system to create file, completing MAWBs and HAWBs, ensure correct & on time handling of files in accordance with relevant process for CW1
- Sending pre-alerts to overseas offices
- Timely invoicing clients/ agents and closing files
- Shipment track and trace updates
- Checking and confirm incoming invoice of sub-contractors on time & correctly
- Customer Service by following up on customer advices/ request or claim and feedback to customer and overseas stations and make respective shipment arrangements
- Inform team leader/ supervisors of any irregularities or problems that require assistance and to feedback on subcontractors’ s standards and services.
- Handles customers statistics and reports or any special request for updating system, if required.
- Take up additional tasks as assigned (e.g. support / share workloads with other teams, if needed/required)
Yêu cầu ứng viên
- University degree
- Have over 1 year experience in Logistics, SCM, and Forwarding field. Good experience in Air export documentation handling is a plus
- Well organized and detailed
- Good English
- Ability to prepare documentation quickly and accurately
Quyền lợi/Phúc lợi
- International working environment
- Attractive salary
- 8 days work from home in one month
- Social, Health, Unemployment insurance
- Accident 24/7 insurance
- Annual health checking
- Annual leaves and 2 summer days
Thời gian làm việc
- Thứ 2 - Thứ 6 (từ 08:00 đến 17:00)
Địa điểm làm việc
- Tầng 24, toà nhà Handico, đường Phạm Hùng, Quận Nam Từ Liêm, Thành phố Hà Nội
Quy mô: | 50-99 nhân viên |
Lĩnh vực: | Logistics & Chuỗi cung ứng |
Địa chỉ: | Tầng 24, Tòa nhà Handico, Khu đô thị mới Mễ Trì Hạ, Đường Phạm Hùng, , TP Hà Nội |
Tên công ty: | Văn phòng Đại diện - Công ty TNHH LX Pantos Việt Nam |
Quy mô: | 50-99 nhân viên |
Lĩnh vực: | Logistics & Chuỗi cung ứng |
Địa chỉ: | Tầng 24, Tòa nhà Handico, Khu đô thị mới Mễ Trì Hạ, Đường Phạm Hùng, , TP Hà Nội |
Ngày đăng tuyển: | 05/07/2025 |
Cấp bậc: | Nhân viên |
Học vấn: | Đại học |
Số lượng tuyển: | 1 |
Độ tuổi: | Không yêu cầu |
Giới tính: | Không yêu cầu |
Hình thức làm việc: | Toàn thời gian |
Thông báo
Bạn chưa thể ứng tuyển, Vui lòng Đăng nhập nộp hồ sơ
Nếu chưa có tài khoản, hãy Đăng ký tài khoản với chúng tôi