Operation Assistant Manager
Mô tả công việc
- Handle booking and shipping documents related to sea freight operations for both import/export cargo.
- Make payments request to carriers/vendors by company logistics system
- Liaise with customers and agents regarding B/L, D/O, bookings, debit note and other related documents
- Track shipping schedules and ensure smooth operations with carriers/agents
- Coordinate with internal teams to ensure process compliance
- Solve customers' inquiry timely and their complaints to provide service recovery
- Supervise vendors to ensure cargo handling meets customer requests
- Perform other tasks assigned by Manager
Yêu cầu ứng viên
REQUIREMENTS:
- Over 3 years experience in ocean import/export operations (forwarder/logistics)
- Bachelor’s degree of University graduate preferred with foreign trade, economics, majored in international trading and transportation
- Good command of English (spoken & written)
- Proficient in MS Office, email, internet
- Detail-oriented, well-organized, able to work under pressure
- Proactive attitude and willingness to learn/share
PREFERRED QUALIFICATIONS:
- Experience in cost reconciliation and month-end closing
- Familiarity with ELSA system or similar TMS/ERP tools
- Advanced Excel skills
- Willing to work overtime
Quyền lợi/Phúc lợi
- Salary : Negotiated based on capability
- Bonus: Yearly incentive, Tet bonus, holiday bonus and seniority one-time bonus.
- Annual health screening.
- 15 days of annual leave + 1 birthday leave + seniority annual leaves. (max: 22 leaves/year).
- Training: Academic Support (1,000,000 VND/month); Opportunity to attend annual conferences in Korea.
- We provide laptop + 1 monitor + 1 set of mouse, keyboard.
- Annual Company trip; team building.
- Lunch allowance.
- Motorbike parking allowance; Other benefits followed by Vietnam Labor Code
Thời gian làm việc
- Thứ 2 - Thứ 6 (từ 08:00 đến 17:00)
- Thứ 7 (từ 08:00 đến 12:00)
Địa điểm làm việc
- Số O1415, Tầng 14, Keangnam Hanoi Landmark Tower, Lô E6, Khu đô thị mới Cầu Giấy, Phường Yên Hòa, Thành phố Hà Nội
| Quy mô: | 50-99 nhân viên |
| Lĩnh vực: | Kinh doanh, Logistics & Chuỗi cung ứng, Nhóm nghề khác |
| Địa chỉ: | Số O1415, Tầng 14, Keangnam Hanoi Landmark Tower, Lô E6, Khu, Phường Yên Hòa, TP Hà Nội |
| Tên công ty: | Công ty TNHH Hyundai Glovis Việt Nam |
| Quy mô: | 50-99 nhân viên |
| Lĩnh vực: | Kinh doanh, Logistics & Chuỗi cung ứng, Nhóm nghề khác |
| Địa chỉ: | Số O1415, Tầng 14, Keangnam Hanoi Landmark Tower, Lô E6, Khu, Phường Yên Hòa, TP Hà Nội |
| Ngày đăng tuyển: | 16/12/2025 |
| Cấp bậc: | Nhân viên |
| Học vấn: | Đại học |
| Số lượng tuyển: | 1 |
| Độ tuổi: | Không yêu cầu |
| Giới tính: | Không yêu cầu |
| Hình thức làm việc: | Toàn thời gian |
Thông báo
Bạn chưa thể ứng tuyển, Vui lòng Đăng nhập nộp hồ sơ
Nếu chưa có tài khoản, hãy Đăng ký tài khoản với chúng tôi
Đăng xuất
Việc làm Hồ Chí Minh