Từ khóa gợi ý:
Không tìm thấy từ khóa phù hợp
Việc làm có thể bạn quan tâm
Không tìm thấy việc làm phù hợp

HR & Admin Executive (9 Months)

Mức lương: Thương lượng
Kinh nghiệm: 1 năm
Hạn nộp hồ sơ: 21/10/2021
Địa điểm: Hồ Chí Minh
Mức lương
Thương lượng
Kinh nghiệm
1 năm
Hạn nộp hồ sơ
21/10/2021
Địa điểm
Hồ Chí Minh
Chi tiết tuyển dụng

Mô tả công việc

KEY ROLES AND RESPONSIBILITIES
1. Human Resource Duties
· Review resumes, cover letters and advise prospective talent beforehand. Complete all pre-screening and screening activities for prospective employee. Schedule interviews and assess interview performance.
· Prepare, manage and maintain proper and up-to-date documentation on employee life cycle events including onboarding, confirmation, off-boarding etc
· Ensure timely and accurate enrollment/ termination/ update of employee information for Company insurance and Social Insurance
· Assist to prepare and submit monthly mandatory reports for locals and expatriates to the relevant government agencies including Social Insurance Department and Tax Department
· Ensure timely and accurate update to HR information system/ database including annual leave tracking
· Assist with the computation of final pay for resignees
· To be constantly updated on the latest changes to the Vietnam Labour Code and advise Manager, HRAD on the impact to the Company

2. Administrative Duties
· Source and arrange for the purchase of office supplies, equipment and services
· Provide administrative support to the Company and team, including notarisation of documents, name card printing, logistics arrangement for business trips, organising Company/ department events
· Manage drivers and transport vendors to ensure availability, service quality and cost effectiveness
· Assist with submission of visa/residence card/work permit application for expatriates
· Timely and accurate maintenance of taxi usage report and ensure proper filing of expenses, correspondences and billing records

3. Office Management Duties
· Office premise management including utilities/broadband and vendor management
· Manage office supplies such as stationary, furniture and pantry items
· Ensure all office expenses do not exceed the annual set budget

4. Others
· Make sure to comply with all company policies and procedures and adhere to company standards
· Other tasks as assigned by Manager, HRAD

Yêu cầu ứng viên

QUALIFICATIONS & EXPERIENCE
1. Minimum Bachelor’s Degree in Human Resources, Business Administration or equivalent, with at least 3 years of relevant experience in HRAD
2. Well versed with Vietnam labour law and best practices
3. Ability to effectively prioritise and manage multiple projects and responsibilities
4. Must be able to work independently and handle sensitive information
5. Strong interpersonal skills and proficient in English (both written and oral) for communication with Expatriates and HQ Singapore
6. Basic understanding of Power/Renewable Energy market in Vietnam will be an added advantage

SKILLS/COMPETENCIES & PREFERRED CHARACTERISTICS
1. Interpersonal skill — ability to build strong relationship across levels and gain their trust and respect
2. Deductive Reasoning - ability to apply general rules to specific problem to produce reasonable and realistic solution
3. Demonstrated ability to manage complex schedules, requests and environments, with a high degree of multi-tasking and time management capability
4. Knowledge of clerical and administrative procedures and systems

Interested candidates may submit the following:
1. Resume/ CV with recent photo
2. Current and expected gross salary
3. Notice Period

Quyền lợi/Phúc lợi

- 13th salary, performance bonus, 18 annual leave days
- Able to work in an active and professional working environment.
- Insurance and Paid-leaves as required by Labor Law.

Địa điểm làm việc

  • Thành phố Hồ Chí Minh
2  |  0
Quy mô: 200-499 nhân viên
Lĩnh vực: Chưa cập nhật
Địa chỉ: Tòa nhà Friendship Tower, 31 Lê Duẩn - Phường Bến Nghé - Quận 1 - TP Hồ Chí Minh
Thông tin công ty
Tên công ty: Công ty TNHH Sembcorp Energy Vietnam
Quy mô: 200-499 nhân viên
Lĩnh vực: Chưa cập nhật
Địa chỉ: Tòa nhà Friendship Tower, 31 Lê Duẩn - Phường Bến Nghé - Quận 1 - TP Hồ Chí Minh
Thông tin chung
Ngày đăng tuyển
22/09/2021
Cấp bậc
Mới tốt nghiệp
Học vấn
Trung cấp
Số lượng tuyển
0
Độ tuổi
Không yêu cầu
Giới tính
Không yêu cầu
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Thông tin chung
Ngày đăng tuyển: 22/09/2021
Cấp bậc: Mới tốt nghiệp
Học vấn: Trung cấp
Số lượng tuyển: 0
Độ tuổi: Không yêu cầu
Giới tính: Không yêu cầu
Hình thức làm việc: Toàn thời gian

CHỦ QUẢN: Công ty TNHH THƯ VIỆN PHÁP LUẬT

Mã số thuế: 0315459414, cấp ngày: 04/01/2019, nơi cấp: Sở Kế hoạch và Đầu tư TP HCM.

Đại diện theo pháp luật: Ông Bùi Tường Vũ

GP thiết lập trang TTĐTTH số 30/GP-TTĐT, do Sở TTTT TP.HCM cấp ngày 15/06/2022.

Giấy phép hoạt động dịch vụ việc làm số: 4639/2025/10/SLĐTBXH-VLATLĐ cấp ngày 25/02/2025.

Địa chỉ trụ sở: P.702A, Centre Point, 106 Nguyễn Văn Trỗi, phường Phú Nhuận, TP. HCM

THƯ VIỆN PHÁP LUẬT
THƯ VIỆN PHÁP LUẬT
...loại rủi ro pháp lý, nắm cơ hội làm giàu...
Thư Viện Nhà Đất
Thư Viện Nhà Đất
...hiểu pháp lý, rõ quy hoạch, giao dịch nhanh...