Customer Service Executive (Airfreight)
Mô tả công việc
1. Documentation handling
- Handling export shipments including issuing docs (awb), sending pre-alerts, issuing debit notes, inputting date into system/FMS
- Handling import shipments including liasing with cnee, sending pre-alerts, release AN/DN, issuig debit notes, input data into system
- Ensure efficient communication & follow up with local customer & related parties to expedite shipments timely & properly according to customer's demand
- Ensure all data entered into system timely & accurately
- Check & coordinate with accounting dept. to issue VAT invoice for all customers/shipments by month end
- Check & do filing on a monthly basis as per standard requirements
2. Payment following up
- Follow up with accountant to issue invoice & collect payment for non-credit customer upon cargo/docs release
- Assisting accounting dept. to follow up OTS of credit customers & remind customers by due date
- Input data into system & prepare payment documentation for suppliers, overseas agents to submit to accouting dept.
3. Report
- Update daily log report (for export & import) with all shipmment details & status
- Daily tracing/check with airlines/TCS on export/import shipment status & update to customers/overseas agents
4. Others
- In charge for admin tasks for the team
- Other tasks as assigned by CS Manager
Yêu cầu ứng viên
- At least 2-3 years experience in the same field or over
- Positive & aggressive character
- Good communication skills in English
- Female applier is preferred
- University degree -major in same field
- Able to adapt quickly to changing priorities
- Able to handle multiple tasks simultaneously
- Strong communications, time management and decision making skills
- Dynamic, hardworking, loyalty, teamwork, professional, detail-oriented
- Professional use of relevant computer
- Honest, trustworthy, flexible and hardworking
- Good at MS office, MS outlook
- Self-started, customer oriented person
Quyền lợi/Phúc lợi
- Bảo hiểm theo quy định
- Du Lịch
- Thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
Địa điểm làm việc
- Thành phố Hồ Chí Minh
Quy mô: | 200-499 nhân viên |
Lĩnh vực: | Chưa cập nhật |
Địa chỉ: | Phòng 903, Tầng 9, Tòa Nhà HaDo Airport Building, Số 02 Hồng Hà, Phường 2, Quận Tân Bình, TP Hồ Chí Minh |
Tên công ty: | Công Ty TNHH Eusu Logistics Việt Nam |
Quy mô: | 200-499 nhân viên |
Lĩnh vực: | Chưa cập nhật |
Địa chỉ: | Phòng 903, Tầng 9, Tòa Nhà HaDo Airport Building, Số 02 Hồng Hà, Phường 2, Quận Tân Bình, TP Hồ Chí Minh |
Ngày đăng tuyển: | 17/01/2020 |
Cấp bậc: | Mới tốt nghiệp |
Học vấn: | Trung cấp |
Số lượng tuyển: | 0 |
Độ tuổi: | 23 - 35 tuổi |
Giới tính: | Không yêu cầu |
Hình thức làm việc: | Toàn thời gian |
Thông báo
Bạn chưa thể ứng tuyển, Vui lòng Đăng nhập nộp hồ sơ
Nếu chưa có tài khoản, hãy Đăng ký tài khoản với chúng tôi