Từ khóa gợi ý:
Không tìm thấy từ khóa phù hợp
Việc làm có thể bạn quan tâm
Không tìm thấy việc làm phù hợp

Customer Service Executive (Airfreight)

Mức lương: Thương lượng
Kinh nghiệm: Dưới 1 năm
Hạn nộp hồ sơ: 16/02/2020
Địa điểm: Hồ Chí Minh
Mức lương
Thương lượng
Kinh nghiệm
Dưới 1 năm
Hạn nộp hồ sơ
16/02/2020
Địa điểm
Hồ Chí Minh
Chi tiết tuyển dụng

Mô tả công việc

1. Documentation handling

  • Handling export shipments including issuing docs (awb), sending pre-alerts, issuing debit notes, inputting date into system/FMS
  • Handling import shipments including liasing with cnee, sending pre-alerts, release AN/DN, issuig debit notes, input data into system
  • Ensure efficient communication & follow up with local customer & related parties to expedite shipments timely & properly according to customer's demand
  • Ensure all data entered into system timely & accurately
  • Check & coordinate with accounting dept. to issue VAT invoice for all customers/shipments by month end
  • Check & do filing on a monthly basis as per standard requirements

2. Payment following up

  • Follow up with accountant to issue invoice & collect payment for non-credit customer upon cargo/docs release
  • Assisting accounting dept. to follow up OTS of credit customers & remind customers by due date
  • Input data into system & prepare payment documentation for suppliers, overseas agents to submit to accouting dept.

3. Report

  • Update daily log report (for export & import) with all shipmment details & status
  • Daily tracing/check with airlines/TCS on export/import shipment status & update to customers/overseas agents

4. Others

  • In charge for admin tasks for the team
  • Other tasks as assigned by CS Manager

Yêu cầu ứng viên

  • At least 2-3 years experience in the same field or over
  • Positive & aggressive character
  • Good communication skills in English
  • Female applier is preferred
  • University degree -major in same field
  • Able to adapt quickly to changing priorities
  • Able to handle multiple tasks simultaneously
  • Strong communications, time management and decision making skills
  • Dynamic, hardworking, loyalty, teamwork, professional, detail-oriented
  • Professional use of relevant computer
  • Honest, trustworthy, flexible and hardworking
  • Good at MS office, MS outlook
  • Self-started, customer oriented person

Quyền lợi/Phúc lợi

  •  Bảo hiểm theo quy định
  •  Du Lịch
  •  Thưởng
  •  Chăm sóc sức khỏe
  •  Đào tạo
  •  Tăng lương

Địa điểm làm việc

  • Thành phố Hồ Chí Minh
1  |  0
Quy mô: 200-499 nhân viên
Lĩnh vực: Chưa cập nhật
Địa chỉ: Phòng 903, Tầng 9, Tòa Nhà HaDo Airport Building, Số 02 Hồng Hà, Phường 2, Quận Tân Bình, TP Hồ Chí Minh
Thông tin công ty
Tên công ty: Công Ty TNHH Eusu Logistics Việt Nam
Quy mô: 200-499 nhân viên
Lĩnh vực: Chưa cập nhật
Địa chỉ: Phòng 903, Tầng 9, Tòa Nhà HaDo Airport Building, Số 02 Hồng Hà, Phường 2, Quận Tân Bình, TP Hồ Chí Minh
Thông tin chung
Ngày đăng tuyển
17/01/2020
Cấp bậc
Mới tốt nghiệp
Học vấn
Trung cấp
Số lượng tuyển
0
Độ tuổi
23 - 35 tuổi
Giới tính
Không yêu cầu
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Thông tin chung
Ngày đăng tuyển: 17/01/2020
Cấp bậc: Mới tốt nghiệp
Học vấn: Trung cấp
Số lượng tuyển: 0
Độ tuổi: 23 - 35 tuổi
Giới tính: Không yêu cầu
Hình thức làm việc: Toàn thời gian

CHỦ QUẢN: Công ty TNHH THƯ VIỆN PHÁP LUẬT

Mã số thuế: 0315459414, cấp ngày: 04/01/2019, nơi cấp: Sở Kế hoạch và Đầu tư TP HCM.

Đại diện theo pháp luật: Ông Bùi Tường Vũ

GP thiết lập trang TTĐTTH số 30/GP-TTĐT, do Sở TTTT TP.HCM cấp ngày 15/06/2022.

Giấy phép hoạt động dịch vụ việc làm số: 4639/2025/10/SLĐTBXH-VLATLĐ cấp ngày 25/02/2025.

Địa chỉ trụ sở: P.702A , Centre Point, 106 Nguyễn Văn Trỗi, P.8, Q. Phú Nhuận, TP. HCM;

THƯ VIỆN PHÁP LUẬT
THƯ VIỆN PHÁP LUẬT
...loại rủi ro pháp lý, nắm cơ hội làm giàu...
Thư Viện Nhà Đất
Thư Viện Nhà Đất
...hiểu pháp lý, rõ quy hoạch, giao dịch nhanh...