Từ khóa gợi ý:
Không tìm thấy từ khóa phù hợp
Việc làm có thể bạn quan tâm
Không tìm thấy việc làm phù hợp

Business Development Manager (Logistics Field)

Mức lương: Thương lượng
Kinh nghiệm: 3 năm
Hạn nộp hồ sơ: 31/10/2020
Địa điểm: Hà Nội
Mức lương
Thương lượng
Kinh nghiệm
3 năm
Hạn nộp hồ sơ
31/10/2020
Địa điểm
Hà Nội
Chi tiết tuyển dụng

Mô tả công việc

1. Build Business development strategy based on company business strategy:

  • Understand company's BD target and build up sales business strategy and decide which sales part, sales activities to focus on.. 
  • Expand business scale with customers, seek for new business, new customers to contribute to achieve total budget of revenue.
  • Evaluate sales performance through sales revenue of sales staffs and make propose improvement.

2. Research Market, make sale plan, marketing tools, tender progress & result:

  • Gather market intelligent information 
  • Prepare, maintain and upgrade of marketing tools.
  • Anticipate tender schedule of the customer and share with concerned party. Report the result and study reason of win/failure.

3. Customer Management:

  • Make regular visit and call to the customer, seek customer demand, hear customer opinion and request. Propose efficient logistics solution/ proposal meeting customer's need. 
  • Make sales call for existing and potential customer. Maintain fruitful relationships with customers. 
  • Manage and engage when there is any issue or irregularity related to customer. Find essence of trouble and take effective action for solving

4. Cost Management:

  • Keep negotiate with concerning parties and get more competitive rate or get good proposal. 
  • Maximize revenue by selling rate management. Manage outstanding account.
  • Control overtime cost and entertainment fee. Implement cost combat action plan as set and report to management timely.
  • Supervise quotation management process to ensure the latest quotation shared with staffs and related parties to follow up.

5. Contract Management:

  • Check draft contract submitted by subordinators and send final proposed version to superior 

6. Process & KPI system build up:

  • Review and propose to adjust current sales process to improve and more efficiently. 
  • Set up KPI for staffs. Monitor staffs’ KPI and department’s KPI to maximize company profit, reputation and customer satisfaction. 

Yêu cầu ứng viên

1. Education background:

  • Bachelor of Business Administration/ Economics/ Foreign trade or Marketing/ SeaTransport Economics. 

2. Experience:

  • 5 years of working in logistics field of business development / Economics. 

3. Professional Skill:

  • Knowledge of economics, trade 
  • Knowledge of market
  • Knowledge of Logistics field, supply chain management.

4 Soft Skill:

  • Communicated in English fluently 
  • Problem solving and decision making skills
  • Negotiating skill

Quyền lợi/Phúc lợi

Training:

  • Annual training course for improving skill

Benefit: 

  • 24/24 Insurance
  • Annual Outing and Team building
  • Annual health checking

Other allowance : 

  • Title allowance
  • Transportation allowance
  • Mobile allowance

Địa điểm làm việc

  • Thành phố Hà Nội
1  |  0
Quy mô: 200-499 nhân viên
Lĩnh vực: Logistics & Chuỗi cung ứng, Nhóm nghề khác
Địa chỉ: Phòng 805, Toà nhà HITC, số 239, đường Xuân Thuỷ, Phường Dịch Vọng Hậu, Quận Cầu Giấy, Hà Nội
Thông tin công ty
Tên công ty: Công ty TNHH Yusen Logistics (Việt Nam)
Quy mô: 200-499 nhân viên
Lĩnh vực: Logistics & Chuỗi cung ứng, Nhóm nghề khác
Địa chỉ: Phòng 805, Toà nhà HITC, số 239, đường Xuân Thuỷ, Phường Dịch Vọng Hậu, Quận Cầu Giấy, Hà Nội
Thông tin chung
Ngày đăng tuyển
17/10/2020
Cấp bậc
Trưởng nhóm/Giám sát
Học vấn
Trung cấp
Số lượng tuyển
1
Độ tuổi
Không yêu cầu
Giới tính
Không yêu cầu
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Thông tin chung
Ngày đăng tuyển: 17/10/2020
Cấp bậc: Trưởng nhóm/Giám sát
Học vấn: Trung cấp
Số lượng tuyển: 1
Độ tuổi: Không yêu cầu
Giới tính: Không yêu cầu
Hình thức làm việc: Toàn thời gian
Khu vực
Hà Nội

CHỦ QUẢN: Công ty TNHH THƯ VIỆN PHÁP LUẬT

Mã số thuế: 0315459414, cấp ngày: 04/01/2019, nơi cấp: Sở Kế hoạch và Đầu tư TP HCM.

Đại diện theo pháp luật: Ông Bùi Tường Vũ

GP thiết lập trang TTĐTTH số 30/GP-TTĐT, do Sở TTTT TP.HCM cấp ngày 15/06/2022.

Giấy phép hoạt động dịch vụ việc làm số: 4639/2025/10/SLĐTBXH-VLATLĐ cấp ngày 25/02/2025.

Địa chỉ trụ sở: P.702A , Centre Point, 106 Nguyễn Văn Trỗi, P.8, Q. Phú Nhuận, TP. HCM;

THƯ VIỆN PHÁP LUẬT
THƯ VIỆN PHÁP LUẬT
...loại rủi ro pháp lý, nắm cơ hội làm giàu...
Thư Viện Nhà Đất
Thư Viện Nhà Đất
...hiểu pháp lý, rõ quy hoạch, giao dịch nhanh...