Từ khóa gợi ý:
Không tìm thấy từ khóa phù hợp
Việc làm có thể bạn quan tâm
Không tìm thấy việc làm phù hợp

Trade Marketing Manager

Mức lương: Thương lượng
Kinh nghiệm: 3 năm
Hạn nộp hồ sơ: 14/12/2019
Địa điểm: Hồ Chí Minh
Mức lương
Thương lượng
Kinh nghiệm
3 năm
Hạn nộp hồ sơ
14/12/2019
Địa điểm
Hồ Chí Minh
Chi tiết tuyển dụng

Mô tả công việc

1. Main duties: To be responsible for maintaining and developing:

- Channel Strategy

- Product assortment by channel

- Customer Promotion Plan (CPP) or Joint Business Plan (JBP)

- Focus Customer (Retailer & Shopper)

- Sales Analysis by Channels

- Demand & Forecast by Brands by Channels

- Inventory Allocation

- Distribution Scorecard

2. Key role and responsibility

Financials

- In conjunction with Trade Marketing Director, Lead in the development of the Trade Marketing Strategy and Execution to achieve defined business objectives across all brands and channels

- Contribute to the Company’s goals and objectives improving market share, customer satisfaction, and productivity.

- Activate KEY BRAND portfolio at retail 52 weeks per year securing incremental out of aisle and ad feature space, while creating sell through demand through integrated marketing activities.

- Ensure alignment across the Sales and Marketing Go to Market plan sales needs and marketing initiatives.

Relationship Management & Business Planning

- Customize Go to Market Strategy by Channels by Accounts in support with Key Account Manager

- Product Assortment by Brand, Channel & Accounts.

- Act as single point of contact between MKD, GTMT and Marketing in implementation of effective Trade Marketing strategy and promotion plans for key accounts: develop, present and execute planned promotions activities. Promotion shall incorporate VTA National Programs and Customer centric programs

- To consolidate plans for all brand for trade sharing and selling to customers

- Work in conjunction with Marketing department to formulate the trade promotion programs.

- Formal quarterly business review process with key retailer

- Work closely with Marketing on Demand planning & sales forecast by Channels by Accounts

- Distribution Scorecard by Brand by Channels by Accounts

- Ad-Hoc promotion or activation to drive POS

- Work hand in hand with sales team to drive sales for respective retailers and ensure plan executed. Track promotion effectiveness via Pre & Pos tracking

Category Management

- Sales Analysis by Brands by Channels improving sell-out performance

- Track Top skus performance by brand. Ensuring penetration skus are widely distributed in respective channel.

- Ensure the execution of the marketing plan with key accounts in a timely manner.

- Implement key store drivers (range, space, promotion and display), working with store planning teams where applicable. Ensure appropriate approvals in place for planograms, end caps, display stands and feature areas/ special events as negotiated with buyers.

- Participate in regular local Sales and Marketing meetings

Others

- Generating sales forecast/analysis and market insights reports on product trend development

- Manage, train and develop effective team of key focus brand

Yêu cầu ứng viên

- University or Degree graduate in relevant discipline

- Minimum 5 years in FMCG//Retail Sales and/or Trade Marketing Management

- Multi-sku/ multi brand sales experience in the local market

Quyền lợi/Phúc lợi

-  Máy tính xách tay

-  Bảo hiểm theo quy định

-  Du Lịch

-  Thưởng

-  Đào tạo

-  Tăng lương

-  Công tác phí

-  Chế độ nghỉ phép

 

Địa điểm làm việc

  • Thành phố Hồ Chí Minh
1  |  0
Quy mô: Chưa cập nhật
Lĩnh vực: Chưa cập nhật
Địa chỉ: 33-35 Đường số D4, Khu Đô Thị Mới Him Lam, Phường Tân Hưng, Quận 7, TP Hồ Chí Minh
Thông tin công ty
Tên công ty: Công ty Cổ phần Việt Tinh Anh
Quy mô: Chưa cập nhật
Lĩnh vực: Chưa cập nhật
Địa chỉ: 33-35 Đường số D4, Khu Đô Thị Mới Him Lam, Phường Tân Hưng, Quận 7, TP Hồ Chí Minh
Thông tin chung
Ngày đăng tuyển
16/11/2019
Cấp bậc
Khác
Học vấn
Trung cấp
Số lượng tuyển
0
Độ tuổi
Không yêu cầu
Giới tính
Không yêu cầu
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Thông tin chung
Ngày đăng tuyển: 16/11/2019
Cấp bậc: Khác
Học vấn: Trung cấp
Số lượng tuyển: 0
Độ tuổi: Không yêu cầu
Giới tính: Không yêu cầu
Hình thức làm việc: Toàn thời gian

CHỦ QUẢN: Công ty TNHH THƯ VIỆN PHÁP LUẬT

Mã số thuế: 0315459414, cấp ngày: 04/01/2019, nơi cấp: Sở Kế hoạch và Đầu tư TP HCM.

Đại diện theo pháp luật: Ông Bùi Tường Vũ

GP thiết lập trang TTĐTTH số 30/GP-TTĐT, do Sở TTTT TP.HCM cấp ngày 15/06/2022.

Giấy phép hoạt động dịch vụ việc làm số: 4639/2025/10/SLĐTBXH-VLATLĐ cấp ngày 25/02/2025.

Địa chỉ trụ sở: P.702A , Centre Point, 106 Nguyễn Văn Trỗi, P.8, Q. Phú Nhuận, TP. HCM;

THƯ VIỆN PHÁP LUẬT
THƯ VIỆN PHÁP LUẬT
...loại rủi ro pháp lý, nắm cơ hội làm giàu...
Thư Viện Nhà Đất
Thư Viện Nhà Đất
...hiểu pháp lý, rõ quy hoạch, giao dịch nhanh...