Nhân viên Xuất nhập khẩu
Mô tả công việc
- Soạn thảo và xử lý các chứng từ xuất nhập khẩu: hợp đồng, hóa đơn, vận đơn…
- Kiểm tra các chứng từ ngay khi nhận được, các thông tin, các điều kiện giao hàng có chính xác và phù hợp với các chứng từ khác hay không? Có phản hổi ngay cho shipper để sửa lại chứng từ trước khi hàng về.
- Kiểm tra việc áp thuế của mỗi lô hàng, có điều chỉnh, sửa đổi ngay cho bên forwarder trước khi truyền tờ khai chính thức và nộp thuế.
- Cập nhật các chính sách thuế NK, VAT, các yêu cầu giấy phép chuyên ngành đối với hàng nhập khẩu.
- Update import and export information, notify the progress of shipments to related departments such as Accounting, sales, storekeeper, security.
- Contact shipping lines, airlines to take orders, make bookings and complaints when needed.
- Work with airlines, shipping lines and suppliers on prices and services
- Coordinate with other departments to ensure smooth work and reporting.
- Work reports by incident and periodically
- Some other jobs as assigned by the Manager.
Yêu cầu công việc
- Have a university degree or higher, with priority given to Foreign Trade.
- Requires knowing English, prioritizing reading, writing, understanding and grasping import and export documents, drafting documents when needed, translating names when needed. Proficient in the terms used on foreign contracts, documents such as Invoice, bill of lading ...
- Have a basic understanding of International Trade Conditions (Incoterms), International Payment Methods, International Transport Methods and Legal Documents regulating Customs Declaration.
Phúc lợi công việc
- Salary agreement by capacity
- Salary and bonus regimes according to the Labor Law.
- Social insurance, health insurance and unemployment insurance regimes according to the State's regulations.
- Other benefits according to the company's statutes.
Cách thức ứng tuyển
Ứng viên nộp hồ sơ trực tuyến bằng cách bấm nút Nộp đơn dưới đây
Từ khóa:
Nhân Viên Xuất Nhập KhẩuCông ty Cổ phần Tầm Nhìn