Nhân Viên Bộ Phận Chứng Từ/ Documentation Staff -Nhận Việc Đi Làm Ngay Tại HCM
Mô tả công việc
- Responsible for checking and completing documents and records and handling import and export documents.
- Collecting, verifying supplier invoices, storing documents, and making payment proposals.
- Send documents, track and update the status of the document to the parties related to the shipment; Maintain records and documents according to archival regulations.
- Coordinate with other departments to solve problems quickly before and during order processing.
- Check and notify the goods situation and update the parties related to the shipment timely and flexibly.
- To support the implementation of process improvement and client development plans, aiming for cost savings and/or revenue enhancement for the Company
- Ensure the latest Standard Operation Procedure (SOP) is fully implemented, and that any change to the operation is communicated and included in the SOP/Internal Operation Procedure (IOP) of respective service providers
- Maintain healthy working relationships with client local/regional/global offices and client’s suppliers.
- Other tasks as requested by the Manager.
Yêu cầu ứng viên
- University (major in Foreign Trade, Economics, Maritime or Transportation is preferable).
- At least 1 year or more of experience in the same position in logistics/forwarding field
- Good command of English/Vietnamese (both in oral & written communication).
- Good at Microsoft Office Applications.
- Being careful, customer-oriented & achievement-driven attitude.
- Ability to work well under pressure and having good problem-solving skill.
- Others: High responsibility, good teamwork.
Quyền lợi/Phúc lợi
- Working in a dynamic and professional environment with many opportunities for advancement.
- Provide complete equipment to serve the job.
- To pay social insurance, health insurance, unemployment insurance.
- Enjoy the welfare policies according to the company's regulations.
- Regular training and professional improvement.
Thời gian làm việc
- Thứ 2 - Thứ 6 (từ 08:00 đến 17:30)
Địa điểm làm việc
- 147 Hai Bà Trưng, Phường 6, Quận 3, Thành phố Hồ Chí Minh
| Quy mô: | 50-99 nhân viên |
| Lĩnh vực: | Logistics & Chuỗi cung ứng, Nhóm nghề khác |
| Địa chỉ: | 0.05 Tháp B1-khu chung cư phức hợp Lô M1, M2 (Sarimi) số 72, Phường An Khánh, TP Hồ Chí Minh |
| Tên công ty: | Công ty TNHH Pudong Prime International |
| Quy mô: | 50-99 nhân viên |
| Lĩnh vực: | Logistics & Chuỗi cung ứng, Nhóm nghề khác |
| Địa chỉ: | 0.05 Tháp B1-khu chung cư phức hợp Lô M1, M2 (Sarimi) số 72, Phường An Khánh, TP Hồ Chí Minh |
| Ngày đăng tuyển: | 09/08/2025 |
| Cấp bậc: | Nhân viên |
| Học vấn: | Đại học |
| Số lượng tuyển: | 2 |
| Độ tuổi: | Không yêu cầu |
| Giới tính: | Không yêu cầu |
| Hình thức làm việc: | Toàn thời gian |
Thông báo
Bạn chưa thể ứng tuyển, Vui lòng Đăng nhập nộp hồ sơ
Nếu chưa có tài khoản, hãy Đăng ký tài khoản với chúng tôi
Đăng xuất
Việc làm Hồ Chí Minh