Nhân Viên Bộ Phận Chứng Từ/ Documentation Staff -Nhận Việc Đi Làm Ngay Tại HCM
Mô tả công việc
- Responsible for checking and completing documents and records and handling import and export documents.
- Collecting, verifying supplier invoices, storing documents, and making payment proposals.
- Send documents, track and update the status of the document to the parties related to the shipment; Maintain records and documents according to archival regulations.
- Coordinate with other departments to solve problems quickly before and during order processing.
- Check and notify the goods situation and update the parties related to the shipment timely and flexibly.
- To support the implementation of process improvement and client development plans, aiming for cost savings and/or revenue enhancement for the Company
- Ensure the latest Standard Operation Procedure (SOP) is fully implemented, and that any change to the operation is communicated and included in the SOP/Internal Operation Procedure (IOP) of respective service providers
- Maintain healthy working relationships with client local/regional/global offices and client’s suppliers.
- Other tasks as requested by the Manager.
Yêu cầu ứng viên
- University (major in Foreign Trade, Economics, Maritime or Transportation is preferable).
- At least 1 year or more of experience in the same position in logistics/forwarding field
- Good command of English/Vietnamese (both in oral & written communication).
- Good at Microsoft Office Applications.
- Being careful, customer-oriented & achievement-driven attitude.
- Ability to work well under pressure and having good problem-solving skill.
- Others: High responsibility, good teamwork.
Quyền lợi/Phúc lợi
- Working in a dynamic and professional environment with many opportunities for advancement.
- Provide complete equipment to serve the job.
- To pay social insurance, health insurance, unemployment insurance.
- Enjoy the welfare policies according to the company's regulations.
- Regular training and professional improvement.
Thời gian làm việc
- Thứ 2 - Thứ 6 (từ 08:00 đến 17:30)
Địa điểm làm việc
- 147 Hai Bà Trưng, Phường 6, Quận 3, Thành phố Hồ Chí Minh
Quy mô: | 50-99 nhân viên |
Lĩnh vực: | Logistics & Chuỗi cung ứng, Nhóm nghề khác |
Địa chỉ: | 0.05 Tháp B1-khu chung cư phức hợp Lô M1, M2 (Sarimi) số 72, Phường An Khánh, TP Hồ Chí Minh |
Tên công ty: | Công ty TNHH Pudong Prime International |
Quy mô: | 50-99 nhân viên |
Lĩnh vực: | Logistics & Chuỗi cung ứng, Nhóm nghề khác |
Địa chỉ: | 0.05 Tháp B1-khu chung cư phức hợp Lô M1, M2 (Sarimi) số 72, Phường An Khánh, TP Hồ Chí Minh |
Ngày đăng tuyển: | 09/08/2025 |
Cấp bậc: | Nhân viên |
Học vấn: | Đại học |
Số lượng tuyển: | 2 |
Độ tuổi: | Không yêu cầu |
Giới tính: | Không yêu cầu |
Hình thức làm việc: | Toàn thời gian |
Thông báo
Bạn chưa thể ứng tuyển, Vui lòng Đăng nhập nộp hồ sơ
Nếu chưa có tài khoản, hãy Đăng ký tài khoản với chúng tôi