Từ khóa gợi ý:
Không tìm thấy từ khóa phù hợp
Việc làm có thể bạn quan tâm
Không tìm thấy việc làm phù hợp

Chuyên viên Quản trị rủi ro (Risk Management Division)

Mức lương: Thương lượng
Kinh nghiệm: Dưới 1 năm
Hạn nộp hồ sơ: 03/07/2023
Địa điểm: Hà Nội
Mức lương
Thương lượng
Kinh nghiệm
Dưới 1 năm
Hạn nộp hồ sơ
03/07/2023
Địa điểm
Hà Nội
Chi tiết tuyển dụng

Mô tả công việc

KEY OUTPUTS:

I. Enterprise Risk Management:

1. Support in promoting and implementing the Company’s Enterprise Risk Management (ERM) Framework including: Risk Appetite Framework (RAF), Capital Management Plan (CMP), Stress Testing, Sensitivity Analysis, Key Risk Indicator/Key Control Indicator (KRI/KCI) assessment, Own Risk and Solvency Assessment (ORSA) process;

2. Support in preparing and maintaining Company’s Risk Register, Key Business Risk Profile (BRP), Risk Map;

3. Support in providing advices to Risk Owners on risk treatments with follow-up risk mitigating actions;

4. Support in promoting Risk Culture via: training, coaching, knowledge sharing to other Divisions and Risk Owners;

5. Provide Company’s Risk reports to Senior Management Team, Member of Council and MSIG Asia with timely and accurate information for business decision-making.

6. Monitor and escalate emerging risks and urgent issues leading to Company’s potential risk exposure.

7. Secretary for ERM Committee meeting

II. Information Security (IS):

1. Support to develop and maintain Information Security Control Framework, including the annual Information Security key activities and/or initiatives;

2. Facilitate the liaison among related Divisions/Branches to remediate Information Security deficiencies and mitigating Information security risks at all areas of operation;

3. Promote Information Security awareness and practice via trainings and campaigns;

4. Secretary for IS Committee meeting

III. Business Continuity Management:

1. Support in developing and maintaining Business Continuity Management Framework;

2. Support in developing and implementing annual Business Continuity Planning (BCP) key activities, including Business Impact Analysis (BIA), scenarios response plan and Drill Testing;

3. Liaise with Incident Response Team (IRT) and Functional Response Team (FRT) in case of emergencies or incidents to ensure the continuity of business and operation

4. Secretary for BCP Committee meeting

IV. Cyber Security:

1. Support to develop the Cybersecurity Strategy and Roadmap for the Company; Roadmap/Action Plans and Initiatives for Cybersecurity of the Company

2. Co-operate with relevant Division/Departments to derive & maintain a holistic Cybersecurity Incident Response plan;

3. Conduct training and enhance awareness on Cybersecurity to all staff

RELATIONSHIPS:

- MSIG Vietnam Divisions/Departments, Branches and Representative offices

- MSIG Asia/MSIHO

- Professional Consultants

- Internal Auditor

DECISION MAKING AUTHORITY:

- To act within delegated authority by Head of Risk Management

KEY PERFORMANCE INDICATORS:

- Reporting quality and timeliness

- Information adequacy and completeness

- Advisory quality and timeliness

- Others as agreed in Performance Planning, Reviewing and Development (PPRD).

Yêu cầu ứng viên

QUALIFICATIONS:

- University or college graduation.

- Academic or professional background on risk management and/or insurance business

- English fluency

SKILLS/KNOWLEDGE:

- Innovative mind-set;

- Knowledge and experience in risk management; internal control, corporate governance…;

- Interpersonal, presentation and communication skills;

- Good understanding in Insurance industry is a plus;

- Coding skill and/or Tech-savvy is preferred.

EXPERIENCE:

- At least 02 year-experience in risk management;

- Experience in compliance, internal control, insurance, professional advisory, information security, cyber security) is a plus.

COMPETENCIES:

- Achieve Results

- Build a Sustainable Future

- Communicate and Collaborate with Others

- Drive Innovation and Manage Change

- Empower Self and Others to Perform

- Focus on Customers

- Grow Capabilities

- Have Ethics and Be Compliant

Quyền lợi/Phúc lợi

- Laptop

- Chế độ bảo hiểm

- Du Lịch

- Phụ cấp

- Chế độ thưởng

- Chăm sóc sức khỏe

- Đào tạo

- Tăng lương

- Nghỉ phép năm

Địa điểm làm việc

  • Thành phố Hà Nội
1  |  0
Quy mô: 100-199 nhân viên
Lĩnh vực: Chưa cập nhật
Địa chỉ: Tầng 10, tòa nhà CornerStone, số 16 Phan Chu Trinh, , Quận Hoàn Kiếm, Hà Nội
Thông tin công ty
Tên công ty: Công ty TNHH Bảo Hiểm Phi Nhân Thọ MSIG Việt Nam
Quy mô: 100-199 nhân viên
Lĩnh vực: Chưa cập nhật
Địa chỉ: Tầng 10, tòa nhà CornerStone, số 16 Phan Chu Trinh, , Quận Hoàn Kiếm, Hà Nội
Thông tin chung
Ngày đăng tuyển
17/06/2023
Cấp bậc
Mới tốt nghiệp
Học vấn
Cao đẳng
Số lượng tuyển
1
Độ tuổi
Không yêu cầu
Giới tính
Không yêu cầu
Hình thức làm việc
Toàn thời gian
Thông tin chung
Ngày đăng tuyển: 17/06/2023
Cấp bậc: Mới tốt nghiệp
Học vấn: Cao đẳng
Số lượng tuyển: 1
Độ tuổi: Không yêu cầu
Giới tính: Không yêu cầu
Hình thức làm việc: Toàn thời gian
Ngành nghề liên quan
Tài chính Ngân hàng
Khu vực
Hà Nội

CHỦ QUẢN: Công ty TNHH THƯ VIỆN PHÁP LUẬT

Mã số thuế: 0315459414, cấp ngày: 04/01/2019, nơi cấp: Sở Kế hoạch và Đầu tư TP HCM.

Đại diện theo pháp luật: Ông Bùi Tường Vũ

GP thiết lập trang TTĐTTH số 30/GP-TTĐT, do Sở TTTT TP.HCM cấp ngày 15/06/2022.

Giấy phép hoạt động dịch vụ việc làm số: 4639/2025/10/SLĐTBXH-VLATLĐ cấp ngày 25/02/2025.

Địa chỉ trụ sở: P.702A, Centre Point, 106 Nguyễn Văn Trỗi, phường Phú Nhuận, TP. HCM

THƯ VIỆN PHÁP LUẬT
THƯ VIỆN PHÁP LUẬT
...loại rủi ro pháp lý, nắm cơ hội làm giàu...
Thư Viện Nhà Đất
Thư Viện Nhà Đất
...hiểu pháp lý, rõ quy hoạch, giao dịch nhanh...