Cost Supervisor
Công ty Trách Nhiệm Hữu Hạn Dự Án Hồ Tràm
Mức lương: Thỏa thuận
Kinh nghiệm: 3 năm
Nơi làm việc: Bà Rịa - Vũng Tàu
Trình độ: Đại học
Mô tả công việc
- Ensuring the items (products and services) recorded in correct category based on functions and purposes.
- Forming item setups on accounting system for recording Sales, COGS, Inventory, and Charges correspondingly.
- Ensuring that selling and purchase prices are fully approved and strictly followed.
- Managing and estimating costs: by pricing the direct & indirect materials of providing products/events, as well as consolidating the amounts of actual purchases, assessing the efficiency finally.
- Reviewing selling prices: ensuring that the offered prices are timely adapted with market price variations, raw material shortage, discounts/promotion. Keep selling prices posted to related departments.
- Verifying purchase prices: updating the price trend by surveying/searching from reliable market sources (internet, malls, super-markets). Remain acutely aware of market prices that could impact resource costs.
- Reviewing slow-moving/unused/expired items: timely updating the status of inventory to end-users to speed up the inventory rotation. Other issues include the spoiled/broken/mossed inventory.
- Stocktaking on a monthly basis: proving that the G/L inventory accounts are correct.
- Reviewing inventory variances from stock-taking: the loss issues must be acknowledged by warehouse men; the abnormal inventory status in physics should be reflected; mistakes of documents and physical counts should be limited;
- Reporting the monthly cost of goods sold: All purchase/transfer orders must be fully posted in the system; inventory adjustments be recorded; the cost margin variation is well-explained.
- Tracking the cost percent variation: Any reasons that cause high % Cost should be pointed out so that the cost should be passed on to consumers or should new vendors be pursued for better prices on materials.
- Reconciling the inventory accounts.
- Collaborating with other departments and working with the externals on item issues.
- Other ad-hoc requirements relating to cost.
Yêu cầu công việc
- Bachelor Degree in Accounting and Auditing required.
- Experience of at least 3 years in the Inventory Accounting field.
- Proficient with processing MS-Excel/Word, accounting system.
- Advanced accounting skill: data analysis
- Prior hotel experience preferred.
- Advance communication in English.
Phúc lợi công việc
- Free Shuttle Bus
- Duty Meals
- Services Charge
- Health Check
- Insurance 24/7
Cách thức ứng tuyển
Ứng viên nộp hồ sơ trực tuyến bằng cách bấm nút Nộp đơn dưới đây
Nộp đơn 541 / 0
Công ty Trách Nhiệm Hữu Hạn Dự Án Hồ Tràm
Phước Thuận, Xuyên Mộc, Bà Rịa – Vũng Tàu, Việt Nam
Quy mô: hơn 200 nhân viên
Ngày đăng tuyển
02/12/2020
02/12/2020
Nơi làm việc
Bà Rịa - Vũng Tàu
Bà Rịa - Vũng Tàu
Cấp bậc
Trưởng nhóm / ban
Trưởng nhóm / ban
Ngành nghề
Kế toán - Kiểm toán
Kế toán - Kiểm toán
Kỹ năng
Ngôn ngữ trình bày hồ sơ
Tiếng Anh
Tiếng Anh
Trình độ học vấn
Đại học
Đại học
Kinh nghiệm làm việc
3 năm
3 năm
Ứng viên
Nam nữ
Nam nữ
Cần tuyển Chuyên viên Pháp chế
Công ty TNHH Dịch Vụ Dầu Khí Đạt Bảo Tín
Tuyển Cử nhân luật
Công ty Luật Trách Nhiệm Hũu Hạn Một Thành Viên Giang Nam 3V
Trưởng phòng nhân sự
Công ty TNHH IDC Fluid Control (Việt Nam)
Nhân viên Pháp lý (Biết tiếng Trung)
Công ty TNHH Nhà Bếp Oman Việt Nam
Nhân viên đối ngoại
Công ty TNHH Hyosung Vina Core Materials
Cost Supervisor
Công ty Trách Nhiệm Hữu Hạn Dự Án Hồ Tràm
Nộp đơn
Công ty Trách Nhiệm Hữu Hạn Dự Án Hồ Tràm