Tuyển Customer Service (Logistics Supervisor - Airfreight)
Công ty TNHH Festo
Trình độ: Đại học
Mô tả công việc
- Coordinate with various aspects to optimise the delivery of the items to customer. This includes the liaison with other departments, RSC, CSC, other Festo companies and logistic forwarders.
- Handle shipment arrival and custom clearance.
- Handling certificate preparation which is Country of Origin(COO), Certificate of Quality (CQ), packing list, copy of custom declaration and warranty.
- Handle CN, Service & Repair, warranty claim (ICM).
- Handle customer contract.
- Ensure the accuracy of the stock records held for inbound, outbound & return stocks.
- Submission of invoices from suppliers / forwarding agents to finance department.
- Stock replenishment, back order checking via SAP and parts scrapping.
- Liaise with other departments to gather information to resolve customer issues.
- Monitor Local forwarder performance to ensure meet the delivery targets.
- Daily updating of shipment report from local forwarders and communicate on daily logistic issues.
- Prepare inbound and outbound shipping documentations and relevant agency requirements to ensure timely clearance and delivery.
- Prepare arrival shipment report to sales team.
- Involve in both official and/or ad-hoc physical stock count activities for internal and external parties.
- Involve in testing for the new system implementation.
- Lead training, hiring, appraisal, career development and enrichment of the team.
- Support simplification and standardization of processes to accelerate logistics and enhance efficiencies.
- Actively participates in all continuous improvement activities in logistics.
- Other duties and tasks as assigned.
Yêu cầu công việc
- Bachelor degree in related fields (Foreign Trade, International Business, Import-Export)
- Language Skills: strong spoken and written English and Vietnamese.
- Have at least 3 year experience in Customer service or logistic related and at least 1 year in supervisor/manager position
- Experiences working cross border in South East Asia is much appreciated
- Competencies: Openness and Flexibility, Toughness, Communication and Team working.
Phúc lợi công việc
- Trao đổi khi phỏng vấn
Cách thức ứng tuyển
Ứng viên nộp hồ sơ trực tuyến bằng cách bấm nút Nộp đơn dưới đây
Nộp đơn 563 / 1
Từ khóa:
Customer Service
Công ty TNHH Festo
206 Trần Não - Phường Bình An - Quận 2 - TP Hồ Chí Minh.
Quy mô: từ 50 - 99 nhân viên
Ngày đăng tuyển
29/04/2020
29/04/2020
Nơi làm việc
Tp Hồ Chí Minh
Tp Hồ Chí Minh
Cấp bậc
Trưởng nhóm / ban
Trưởng nhóm / ban
Kỹ năng
Ngôn ngữ trình bày hồ sơ
Bất kỳ
Bất kỳ
Trình độ học vấn
Đại học
Đại học
Kinh nghiệm làm việc
3 năm
3 năm
Ứng viên
Nam nữ, từ 26 tới 40 tuổi
Nam nữ, từ 26 tới 40 tuổi
Chuyên viên Pháp lý dự án (Trên 1 năm kinh nghiệm)
Công ty Cổ phần Tập đoàn Khải Hoàn Land
Chuyên viên Pháp lý dự án
Công ty Cổ phần Tập đoàn Khải Hoàn Land
Nhân viên Pháp lý
Công ty Cổ phần Xây dựng Phước Thành
Thực tập sinh, Nhân viên, Chuyên viên tư vấn ban kinh doanh
Công ty TNHH Bảo hiểm Nhân thọ Prudential Việt Nam
Kế toán thuế
Công ty TNHH Resorts International Viet Nam
Thực tập sinh, Học việc chuyên ngành luật
Văn phòng Thừa phát lại quận Hà Đông
Thư ký nghiệp vụ
Văn phòng Thừa phát lại quận Hà Đông
Trưởng phòng Pháp chế
Công ty Cổ phần Dịch vụ Thẩm định Giá Tràng An
Chuyên viên Pháp lý dự án (Trên 1 năm kinh nghiệm)
Công ty Cổ phần Tập đoàn Khải Hoàn Land
Chuyên viên Pháp chế (18 - 25 triệu)
Công ty Cổ phần Đầu tư Thương Mại Phượng Hoàng
Việc làm tương tự
Nhân viên Pháp lý (& CSKH Sau vay)
Công ty Tài Chính TNHH Một Thành Viên Bưu Điện
Kế toán thuế
Công ty TNHH Resorts International Viet Nam
Nhân viên kế toán
Công ty Cổ phần Đầu tư Thương mại Dịch vụ Đại Đông Hồ
Kế toán
Công Ty TNHH H.2.O
Nhân viên Chứng từ (Xuất nhập Khẩu Logistics)
Công ty TNHH Thương mại Du lịch và Vận tải Quốc tế Phước An
Tuyển Customer Service (Logistics Supervisor - Airfreight)
Công ty TNHH Festo
Nộp đơn
Công ty TNHH Festo