Mô tả công việc

- Work with overseas offices/agents on sending and receiving documents
- Check all relevant documents, debit note, credit notes, house bill of lading, master bill of lading, cargo manifest,… for accuracy
- Prepare documents (D/O, arrival notice…), upload cargo manifest to customs system, release related documents and ensure smooth cargo delivery.
- Update shipment status into the system
- Create and update costing and billing into the system
- Ensure customer satisfaction and feedback to customers in professional manner.
- Report to Team Leader.
- Finish other tasks as assigned by Team Leader/General Manager
- More details shall be discussed during the interview.

Yêu cầu công việc

- University/College graduation with major in Foreign Trade/ Economic/Import – Export
- Over 01 years’ experience in Logistics/Freight forwarding/Import – Export preferred.
- Highly responsible, careful,
- Good communications skill.
- Work independently or in a group with high pressure; work overtime when necessary.
- Use Microsoft Office, E-mail, Internet,…proficiently
- Knowledge or experience in Cargowise system is a plus
- Good communication in English

Phúc lợi công việc

- Trao đổi trực tiếp khi phỏng vấn

Cách thức ứng tuyển

Ứng viên nộp hồ sơ trực tuyến bằng cách bấm nút Nộp đơn dưới đây

Nộp đơn 429 / 1
Logo Công ty TNHH Star Concord (Việt Nam) Công ty TNHH Star Concord (Việt Nam)
Phòng 1101, Tầng 11, Toà nhà Cobi Tower I, Số 5 Đường Hoàng Văn Thái, Phường Tân Phú, Quận 7, TP Hồ Chí Minh
Quy mô: từ 100 - 200 nhân viên

Ngày đăng tuyển
24/11/2020

Nơi làm việc
Tp Hồ Chí Minh

Cấp bậc
Nhân viên/ Có kinh nghiệm

Ngành nghề
Khác

Kỹ năng

Ngôn ngữ trình bày hồ sơ
Bất kỳ

Trình độ học vấn
Cao đẳng

Kinh nghiệm làm việc
1 năm

Ứng viên
Nam nữ
Nhân Viên Chứng Từ (Export Documenation)
Công ty TNHH Star Concord (Việt Nam)
Nộp đơn