Mô tả công việc

1. Maintain high quality professional customer service and relations

  • Service customers and Provide assistance in using company’s product.
  • Update customer on status of order in timely manner.
  • Handle customer complaints according to company protocol, offering solutions through cooperation with the planning and production department through Internal Corrective Action Report (ICAR).
  • Follow and measure customer satisfaction through surveys, feedback, complaints.
  • Coordinate customer visits

2. Manage and process orders in a timely and accurate manner

  • Receive and process orders via Purchase Orders by fax/email and ensuring content adheres to business terms and that production has all information to process order. Including specifications, samples (if any), etc.
  • Coordinate with relevant department to confirm the delivery schedule. Meet with Planning department each week to communicate status of orders.
  • Receive and deploy sample orders. Coordinate with production dept, QA Dept, Paint Room to ensure the sample orders accordance with customer requirements.

3. Grow Sales through New Product Development and Projects

4. Monitor sales and Maintain/improve internal CS systems

  • Frequently update documents such as Customer Database, profiles, etc. for reference
  • Suggest improvements to VMS to increase efficiency
  • Monitor sales through historical analysis, order placement vs. forecast, etc.
Yêu cầu công việc
  • Graduated college major in Economics, Business Administration, Foreign Trade, Marketing.
  • Having at least 2 years working experience in manufacturing environment, preferably with experience in the timber industry and good knowledge of wood products.
  • Knowledge of customer service principles
  • Ability to use Microsoft Office
  • English equivalent C
Phúc lợi công việc
  • Bảo hiểm theo quy định
  • Phụ cấp
  • Xe đưa đón
  • Thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương
  • Chế độ nghỉ phép
  • Chế độ tập thể dục
Cách thức ứng tuyển

Ứng viên nộp hồ sơ trực tuyến bằng cách bấm nút Nộp đơn dưới đây

Nộp đơn 426 / 1
Từ khóa:
Customer Service
Logo Công ty Trách Nhiệm Hữu Hạn Vinawood Công ty Trách Nhiệm Hữu Hạn Vinawood
Lô 38, 39, 40, 41, 42, 43, Đường số 2, KCX Linh Trung II, Phường Bình Chiểu, Thành phố Thủ Đức, TP Hồ Chí Minh
Quy mô: hơn 200 nhân viên

Ngày đăng tuyển
21/12/2019

Nơi làm việc
Tp Hồ Chí Minh

Cấp bậc
Nhân viên/ Có kinh nghiệm


Kỹ năng
Tiếng Anh, tin học văn phòng

Ngôn ngữ trình bày hồ sơ
Bất kỳ

Trình độ học vấn
Cao đẳng

Kinh nghiệm làm việc
2 năm

Ứng viên
Nữ, từ 25 tới 35 tuổi
Customer Service (Merchandiser)
Công ty Trách Nhiệm Hữu Hạn Vinawood
Nộp đơn